Monday, January 9, 2017

no-poo #2: 6 month update


after starting out in Summer, here's my no-poo update after half a year already!


  • long story short, I remain convinced.
  • I still wash my hair with a rye flour-water mix, rinse with cold water and apple vinegar, and apply argan oil to the tips, read up on how I started here.
  • it took me roughly 4 months to finish 500 g of rye flour (only for hair wash use), adding up to € 1,50. incredible.
  • after the transition phase, my hair now has a slight greasy feel in the mid-lengths right after washing, but it gets nicest on days 2-5.
  • with that stated, I usually wash after 5-7 days and let it air dry.
  • my scalp is in a sensational condition. no dandruff. 
  • it does get itchy if I don't rinse out the flour thoroughly. I throw in an extra scalp massage now!
  • I tried adding coffee grounds to the mix - while it did have a clean feel (& heavenly smell), it was an absolute drag getting it out. alternatively, you can add drops of oil like lavender, etc. for a lovely smell!
  • nobody could tell I changed my hair routine. but it feels good using nothing but water, flour, vinegar and oil. like a hairy salad.

bottom line:
if you've got some time on your hands
and feel somewhat lost with your scalp/hair care routine -
why not try it?

1 comment:

  1. Ouuhh! Hey grüß dich. Wollte mich zu aller erst für dein super liebes Kommentar bedanken, habe ewig kein so schönes und interessantes mehr bekommen um ehrlich zu sein, denn die meisten klatschen einfach nur irgend ein paar Zeilen dahin ohne zu lesen. Danke dir dafür, ich musste herzlich lächeln. Und natürlich hat mich die Info sehr neugierig gemacht, dass deine Haare blau sind ? Mega cool! Ich färbe meine Haare mit Elumen falls du es wissen magst, wirkt am anfang sehr rötlich wenn es pur aufgetragen wird aber mit ein paar Wäschen hat man eben diesen orange farbenden Stich drin :)

    Ich habe mir auch schon überlegt mal die Finger von den ganzen schlimmen Shampoos zu lassen, steckt ja doch mehr Chemie drin als mir lieb ist.

    Ich wünsche dir ein buntes Wochenende :)
    liebste Grüße,
    Sunny von http://feuer-fangen.com

    ReplyDelete